Google Analytics הינו שירות נפוץ ומאוד פונקציונלי מבית Google, אך לרוב בעלי אתרים רק מטמיעים את הקוד ועוקבים אחרי הסטטיסטיקות, אך השירות מאפשר גם לעקוב אחרי התנהגות המשתמש.

Google Analytics מאפשר לנו לעקוב אחרי התנהגות המשתמש ע״י שליחת אירועים דרך ה-API של Google Analytics על מנת להצהיר על לחיצות על קישורים, שליחת טפסים לחיצה על כפתורים וכד׳.

ע״י שליחת נתונים אלו, ניתן לאחר מכן לבצע ניתוח יותר מעמיק של התנהגות המשתמש באתר ולהסיק מזה מסקנות כגון, מה מושך את המשתמש יותר, האם המיקום של האלמנטים נכון?, האם האלמנט מספיק בולט?, מה המשתמש מחפש ועוד ועוד…

בהמשך המאמר אני אתן כמה דוגמאות אודות אפשרויות למעקב אחרי התנהגות המשתמש, כאמור כל הקוד חייב להיות מתחת לקוד של Google Analytics על מנת שנוכל להשתמש ב-API שלו.

פונקציית המעקב ga

על מנת לשלוח ל-Google Analytics מידע, נשתמש בפונקציה אשר נקראת ga(), אליה נעביר מספר פרמטרים בהתאם לסוג האירוע.

ga( 'Action', 'Type', 'Event Group', 'Event Name', 'Number' );

הפונקציה מקבלת 5 פרמטרים, 3 חובה ו-2 רשות:

  • Action // הפעולה אותה אנחנו מעוניינים לבצע.
  • Type // סוג המידע אותו אנחנו שולחים.
  • Event Group // קבוצת האירועים אליה נרצה לשייך את האירוע.
  • Event Name // שם האירוע אותו אנחנו שולחים.
  • Number // מספר כלשהו לצורך זיהוי נוסף של האירוע.

על מנת לצפות באירועים שנשלחו, יש להיכנס ב-Google Analytics לאיזור Behavior ואז ל-Events.

זיהוי אירועים

קישורים חיצוניים ופנימיים

במידה ואתם מעוניינים לעקוב אחרי קישורים באתר שלכם ועל איזה קישורים המשתמשים שלכם לוחצים יותר על פנימיים או חיצוניים, תוכלו לעשות זאת ע״י שימוש בקוד הבא:

$( document ).on( 'click', 'a', function() {

  var _domain = new RegExp( location.host );
  var _hash = new RegExp( /^#(.?)+$/ );
  var _url = $( this ).attr( 'href' );

  if( _domain.test( _url ) || _hash.test( _url ) ) {
    ga( 'send', 'event', 'Links', 'Local' );
  } else {
    ga( 'send', 'event', 'Links', 'External' );
  }

} );

שיתופים ברשתות חברתיות

במידה ויש לכם קישורים שיתוף לרשתות חברתיות (לא כפתור Like, Tweet וכד׳), תוכלו לעקוב אחרי השיתופים ע״י שימוש בקוד הבא:

$( '.social-button.facebook' ).on( 'click', function() {

  ga( 'send', 'social', 'Facebook', 'Share', window.location.href );

} );

בדוגמא הנ״ל אנחנו יורים את האירוע אך ורק אם התבצעה לחיצה על אלמנט שמכיל את ה-Class-ים .social-share ו-.facebook ושולחים כי נעשה שיתוף ברשת החברתית Facebook ואת הקישור אותו שיתפו.

טיפ: על מנת לצפות בדוחות של שיתופים ברשתות חברתיות יש לנווט ל-Acquisition->Social.

שליחת טפסים

במידה ואתם משתמשים בתוסף Contact Form 7 על מנת להציג טופס צור קשר או כל טופס אחר, ניתן לעקוב אחרי כמות הטפסים שנשלחו ע״י הוספת הקוד הבא לאיזור ה״הגדרות נוספות״ בעריכת טופס.

on_sent_ok: "ga( 'send', 'event', 'Form Submissions', 'Contact Form' );"

בונוס – מעקב אחרי חיפוש

מעקב אחרי תיבת החיפוש שיש לכם באתר הוא דבר מאוד חשוב ומשכיל, מכיוון שאם תוכלו לדעת מה הגולשים שלכם מחפשים, תדעו על מה לכתוב או אולי אפילו איך להנגיש את המידע ככה שהגולש לא יצטרך לחפש.

על מנת לעקוב אחרי תיבת החיפוש לא צריך לגעת בקוד כלל, אלא יש להגדיר את זה ב-Google Analytics ע״י ביצוע השלבים הבאים:

  1. מעבר לאיזור ה-Admin.
  2. בחירה בשם האתר שלנו.
  3. לחיצה על View Settings.
  4. תחת Site Search Settings, יש לסמן את Site Search Tracking כ-On.
  5. להכניס בשדה Query Parameter את הערך s.
  6. ולבסוף ללחוץ על Save.

סיכום

עם קצת ידע ב-JavaScript ניתן להגדיר אירועים נוספים ע״י שימוש בפונקציה ga(), לאחר מכן כל מה שנשאר זה אחרי זמן מה לנתח את הנתונים ולהשכיל מהם – ידע שווה כוח, לא סתם אומרים את זה.

בהצלחה!

תגובות לפוסט

כתיבת תגובה