רוצים להזרים גולשים לאתר שלכם ולהעלות את הדירוג שלכם בגוגל? אתם צריכים קישורים חיצוניים!

בין כל האופטימיזציות הטכניות, המעקב אחרי העדכונים שגוגל מוציאה והמרדף אחרי קידום מילות המפתח – חשוב לזכור מה המטרה האמיתית שלנו.
עולם ה-SEO יכול להיות מבלבל, אבל כשחושבים על זה – אנחנו בסך הכל רוצים שגוגל תדרג אותנו גבוה יותר בתוצאות החיפוש כדי שנוכל למשוך עוד גולשים לאתר שלנו.

בסופו של דבר – גוגל מעוניינת לייצר חוויה איכותית לגולש, ובהתאם לכך מקדמת אתרים איכותיים, סמכותיים ומהימנים שמספקים ערך אמיתי לגולשים שמגיעים אליהם.

כדי להגיע למצב שגוגל תציג אותנו בתוצאות הראשונות בתוצאות החיפוש, אנחנו צריכים לבנות אסטרטגיה שתהפוך את האתר שלנו לכזה שגולשים אוהבים, אתר שחוזרים אליו שוב ושוב, כזה שגולשים משתפים עם החברים שלהם.

שתי הדרכים העיקריות שעוזרות לנו לעשות את זה, שגם קשורות באופן ישיר אחת לשנייה, הן תוכן איכותי וקישורים חיצוניים.

לוגו של טלגרם הצטרפו לערוץ הטלגרם וקבלו עדכון כאשר מאמר חדש מתפרסם!

מה הם קישורים חיצוניים?

קישור חיצוני הוא קישור שמפנה גולשים מאתר אחד לאתר אחר.

הקישורים החיצוניים שקולים להמלצות באינטרנט.
הם בעצם הדרך שלנו להגיד לגולשים ״אם הנושא הזה מעניין אתכם, היכנסו לעמוד הזה״ או ״העמוד הזה הוא המקור למידע שהצגתי לכם כאן״.

בואו נמחיש את זה באמצעות דוגמה כדי שיהיה קצת יותר קל להבין את הרעיון.

בואו נניח שיש לכם בלוג שעוסק באילוף כלבים וקראתם לאחרונה פוסט מעולה על סוגי אוכל לכלבים בבלוג אחר של חנות חיות אינטרנטית שאתם אוהבים.
הפוסט היה מאוד מעניין ואתם מאמינים שגם הגולשים שלכם ייהנו ללמוד על הנושא, אז החלטתם לכתוב בבלוג שלכם פוסט שנקרא "איך בוחרים אוכל לכלב?" בגוף הפוסט בין היתר, אתם מכניסים את המשפט הבא "יש המון סוגי אוכל לכלבים וחשוב שתבחרו את זה שמתאים לכלב שלכם" עם קישור לפוסט שקראתם.

על ידי הכנסת הקישור לבלוג שלכם גרמתם למספר דברים:

  • אמרתם לגוגל ״האתר הזה איכותי וסמכותי, יש בו מידע רלוונטי ואמין״, מה שיעלה את הדירוג שלו במנועי החיפוש (אלא אם כן בחרתם לבצע קישור nofollow).
  • הפניתם גולשים מהבלוג לאתר, מה שיגדיל את הטראפיק (תנועת גולשים) של האתר ובנוסף, יעלה את הדירוג שלו במנועי החיפוש.
  • הכנסתם אזכור חיובי על האתר מה שמשפר את המוניטין שלו ברשת.

קישורים חיצוניים הם אחד הגורמים הכי משמעותיים בהם גוגל משתמשת כדי לדרג אתרים ולקבוע עד כמה הם אמינים ועד כמה הם מספקים ערך אמיתי לגולשים.
כשאתרים אחרים שותלים בתוכן שלהם קישורים לאתר שלכם, אתם מרוויחים נקודות זכות מבחינת גוגל (או בשפה מקצועית PageRank) וכמובן תנועת גולשים פוטנציאלית.

מה זה אתר סמכותי ומה הקשר לקישורים חיצוניים?

סמכות אתר הוא מושג שמתייחס לרמת האיכות, האמינות והמהימנות של אתרים.

לא מדובר במושג רשמי של גוגל, אלא במושג שהוטמע בלקסיקון של תעשיית קידום האתרים על ידי חברות כמו Moz, Ahrefs ו-Semrush.
השם שלו משתנה מחברה לחברה, למשל, Moz תקרא לו Domain Authority ו-Ahrefs יקראו לו Domain Rating.

סמכות אתר הוא לא פרמטר יחיד, אלא מדד שכולל בתוכו המון פרמטרים שונים.
המדד מחושב בצורה קצת שונה על ידי כל אחת מחברות ה-SEO, וניתן למדוד את ציון סמכות האתר בעזרת כלים הללו: Moz, Ahrefs ו-Semrush.

צילום מסך של Ahrefs לבדיקת סמכות אתר והצעת קישורים חיצוניים

בגדול, סמכות האתר נקבעת על ידי התשובות לשאלות הבאות:

  • מה הרמה של התוכן באתר?
  • האם אנשים סומכים על האתר?
  • עד כמה האתר נחשב למומחה בתחומו?
  • האם ממליצים על האתר ברחבי הרשת?
  • האם אתרים אחרים שעוסקים באותו התחום מפנים אליו גולשים?
  • האם בעלי אתרים אחרים מתבססים על האתר כמקור מידע מהימן?

יש עוד המון פרמטרים שהמדד הזה כולל ויש כאן גם לא מעט מתמטיקה – בדיוק כמו באלגוריתמים המתוחכמים של גוגל.

הדרך הכי טובה לענות על השאלות האלו ולמדוד את סמכות האתר, היא לחקור את הקישורים החיצוניים שהאתר קיבל ולמצוא פרטים כמו:

  • כמות הקישורים.
  • כמות אתרי הספאם שמקשרים אל האתר.
  • רמת האיכות והסמכות של האתרים שמקשרים אל אותו אתר.

ככל שאתר הוא איכותי יותר, להמלצה שלו תהיה חשיבות גבוהה יותר, וזה מתבטא בכך שלקישורים שהוא מוציא יש השפעה רבה על קידום האתר שלכם.

מהצד השני של המטבע, קישורים מאתרים לא איכותיים עם דירוג נמוך בגוגל לא ישפיעו במידה רבה על האתר שלכם.
לפעמים קישורים כאלו אפילו יכולים לפגוע בדירוג שלכם, במיוחד אם מדובר בקישורים מאתרי ספאם (אל תדאגו, יש גם דרכים לדחות קישורים לא איכותיים).

מעולה, אז עכשיו כשאתם יודעים שאתם רוצים קישורים חיצוניים, הגיע הזמן לראות איך משיגים אותם!

איך משיגים קישורים חיצוניים?

עכשיו הגיע הזמן לחלק הפרקטי.
לפני שנתחיל באיך כן להשיג קישורים חיצוניים, בואו נתחיל ממה לא לעשות כי זה לא פחות חשוב.

בעבר, מקדמי אתרים רבים היו נוהגים להשתמש בשיטות מפוקפקות כמו בניית רשת אתרים שמקשרים אחד לשני, קניית קישורים שיטתית מאתרים שמיועדים לקישורים חיצוניים והשתלת קישורים בתגובות ספאם בפורומים ברחבי הרשת.

גוגל אלרגית לשיטות האלו והיום היא כבר מצליחה לזהות את השימוש בהן, והן נחשבות ל-״קידום כובע שחור״ (Black Hat SEO).

שימוש בשיטות אלו יכול לגרום לגוגל לדחוק את האתר שלכם למעמקי תוצאות החיפוש או אפילו לא להופיע בתוצאות החיפוש כלל.

אציין שקניית קישורים בתדירות נכונה מאתרים איכותיים וסמכותיים ובעדיפות מהתחום שלכם, בדרך כלל לא תעלה ברדאר של גוגל ובהחלט תועיל בתהליך הקידום.

אז איך מקדם אתרים יכול להשתמש בשיטות קידום אתרים לגיטימיות בשביל להשיג קישורים חיצוניים?

תרוויחו אותם עם תוכן ששווה שיתוף

הדרך הטובה ביותר להשיג קישורים היא ליצור תוכן בעל ערך אמיתי.

אני לא מתכוון לתוכן שגולשים ירצו לשתף עם גולשים אחרים ואתרים אחרים ירצו לשתף עם הקוראים שלהם, כשאלו שיהפכו לוויראליים, גם אם זה רק בתוך התחום שלכם.
האסטרטגיה הזו משתלמת במיוחד כי אתם מרוויחים כפול – מעבר לקישורים שתצברו ברחבי הרשת, גם יהיה לכם אתר עם תוכן איכותי, מעניין ומהימן.

אבל רגע, איזה תוכן אנשים ירצו לשתף?

  • תוכן שמעורר רגשות אצל הקוראים.
  • תוכן שכולל מידע שגולשים מחפשים ולא קיים ברשת או קיים באיכות נמוכה.
  • תוכן שמנגיש תוכן קיים בצורה אחרת או מספק זווית מרעננת.
  • תוכן נישתי שרלוונטי לאזור פיזי (לדוגמה, מסעדות אסייתיות בברלין) או תחום ספציפי (למשל, שחייה).

הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת לכם בהקשר הזה הוא לזהות צורך שאין עליו מענה ראוי ואיכותי ברשת, לכתוב עליו, אני תמיד בעד גם לשלב תכני וידאו.
אופציה נוספת היא לתפוס נישה ספציפית מתוך השירותים שאתם מספקים ואותה לפתח, חשוב שתבחרו נישה שאתם מכירים היטב ותוכלו להיות טובים בה יותר מהשאר.

יצירת קשרים אישיים עם בעלי אתרים אחרים

עוד דרך מעולה להשיג קישורים חיצוניים מאתרים אחרים היא ליצור רשת של קשרים אישיים ואמיתיים עם בעלי אתרים אחרים.
מעבר לזה שיהיו לכם אנשים להתייעץ איתם, לשתף דילמות ולייצר שיתופי פעולה, רשת קשרים כזו תגדיל את הסיכויים שאתרים אחרים ישתילו בתוכן שלהם קישורים לאתרים שלכם.

פוסטים אורחים בבלוגים מוכרים

השיטה הזו עובדת כמו קסם.
צרו קשר עם בלוג סמכותי ואיכותי מהתחום שלכם ובקשו לפרסם בו פוסט אורח או מאמר מקצועי שבו תוכלו לשתול קישור לאתר שלכם.

פוסטים אורחים יעזור לכם לבסס את עצמכם כאוטוריטה מקצועית בתחומכם וגם להעלות את דירוג הסמכות שלכם.

מעבר לזה, גם תמשכו גולשים שיקראו את הפוסט אל האתר שלכם!
ואם לא שמתם לב – אתם קוראים פוסט אורח ברגעים אלו ממש 🙂

בהצלחה!

כתב אורח: ניר אזולאי

ניר אזולאי בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי, מומחה קידום אורגני עם למעלה מ-7 שנות ניסיון בגוגל, כולל פיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

כתב אורח: ניר אזולאי

תגובות לפוסט

כתיבת תגובה

תגובה אחת

  1. לימור חנה לסרי מלול

    משכיל, ברור, חד מועיל ושנון