זמינות האתר הינה נושא קריטי לא פחות מזמן טעינה של האתר, כל בעל עסק או בעל אתר מעוניין שהאתר שלו יהיה זמין 24/7. בעלי אתר לא נכנסים בתכיפות גבוהה לאתר שלהם, וזה גורם לכך שאם האתר נופל או אם יש תקלה, הלקוח לא ידע את זה עד שמישהו ידווח לו (בעל מקצוע או גולש) או עד שהוא יכנס לאתר ויראה את הבעיה.

נזק נוסף שיכול להיגרם הוא כאשר ללקוח יש קמפיינים של פרסום ממומן אשר פעילים ומפנים תעבורה לאתר, כל פעם שהגולש מגיע לאתר והוא לא זמין, בעל האתר שילם עבור הלחיצה של הגולש על המודעה והפסיד את הכסף מכיוון שהגולש הגיע לעמוד שגיאה במקום לאתר תקין.

לוגו של טלגרם הצטרפו לערוץ הטלגרם וקבלו עדכון כאשר מאמר חדש מתפרסם!

ניטור אתרים דרך Uptime Robot

על מנת לוודא כי האתר שלנו עובד בצורה תקינה 24/7, נוכל להשתמש במספר כלים חיצוניים, אשר תפקידם לנטר את האתר ולדווח בעת נפילה – אחד מהכלים הללו הוא Uptime Robot.

בגרסה החינמית שלו, השירות מאפשר לנטר עד 50 אתרים בו זמנית עם בדיקה של אחת ל-5 דקות. הגרסה בתשלום מאפשר לבצע בדיקה כל דקה, וכמות האתרים שנרצה לנטר בו-זמנית היא הגורם אשר ישפיע על המחיר של השירות. לרוב הגרסה החינמית מספיקה ואין צורך להשתמש בשירות בתשלום.

השירות מספק מספר רב של אופציות ופיצ׳רים בהם ניתן להשתמש בפשטות:

  1. ניטור אתר – בברירת המחדל, ניתן להגדיר שהשירות ינטר את האתר שרצה ויודיע לנו כאשר האתר נופל וכאשר הוא חוזר.
  2. ניטור מילת מפתח – ניתן לבחור שהשירות יבדוק האם בקישור מסויים מילת חיפוש מסויימת קיימת בטקסט או לא.
  3. דו״חות זמינות – ניתן לראות את ההיסטוריה של הזמינות של האתר שלנו לפי חתך זמן (בגרסה החינמית עד חודשיים, בגרסה בתשלום עד שנה).
  4. עמוד סטטוס – במידה ויש לכם מספר שרתים או שירותים אשר אתם מציעים, אם תחברו אותם לשירות, תוכלו לקבל עמוד Status אשר מציג את אחוז הזמינות ואת הסטטוס.

השירות מאפשר לנו מגוון רחב של אפשרויות לקבלת ההתראות אותו האתר שלנו, ניתן לקבל התראות באימייל, הודעת SMS (בתשלום), שיחה קולית (בתשלום), ואף בשירותים אחרים כגון Slack, Telegram, Twitter, Google Hangouts וכד׳.

במידה ואתם מנטרים מספר רב של אתרים ניתן להפעיל מצב טלוויזיה, מצב זה מאפשר לנו לראות מסך מלא אשר מציג את אחוזי הזמינות עם גרפים, בדומה לתמונה הבאה:

צילום מסך של מצב טלוויזיה אשר מציג גרפים אודות זמינות האתר

זמינות תמידית עם CloudFlare

במידה ונרצה ״לזייף״ את זה שהאתר שלנו למעלה, וכאשר הוא לא זמין נציג גרסה סטטית של האתר, ניתן להשתמש ב-CloudFlare. כתבנו בעבר על CloudFlare כשירות CDN, אך מלבד זאת ל-CloudFlare עוד מגוון רחב של שירותים.

כאשר האתר שלנו לא זמין, ניתן להפעיל פיצ׳ר אשר נקרא "Always Online", אשר יציג גרסה סטטית של האתר שלנו כאשר השרת עליו יושב האתר לא זמין מסיבה כלשהי.

בגרסה החינמית CloudFlare יציג את גרסת האתר הסטטית שנשמרה בשבוע האחרון, כאשר בגרסאות בתשלום תוצג גרסה של האתר שנשמרה בין 3 ימים ליום אחד (תלוי בחבילה אשר בחרתם).

בשיטה הזאתי, אנו יכולים להציג תמיד את האתר שלנו גם כאשר ישנה בעיה בשרת, אומנם לא יהיה ניתן להשתמש בטפסים, אך לפחות הגולש לא יראה מסך לבן או מסך שגיאה.

סיכום

זמינות האתר הינה חלק קריטי מאוד לכל בעל עסק, ולכן כאשר בוחרים ספק אחסון, יש לוודא כי החברה מתחייבת למקסימום הזמינות האפשרית. על מנת לדעת כאשר האתר שלנו נפל נוכל להשתמש ב-Uptime Robot וכך נוכל לדאג איך לפעול בהתאם.

תגובות לפוסט

כתיבת תגובה