אחת הדרכים לבדוק ROI (ר״ת: Return on Investment) או בעברית החזר השקעה כאשר מפרסמים בגוגל הוא ספירת המרות. לרוב הדבר נעשה ע״י שליחת המרות ל-Google Adwords ע״י שימוש בקוד אשר נוצר דרך ממשק הניהול של חשבון הפרסום של הלקוח.

לרוב שליחת ההמרה תהיה עם סכום קבוע, אשר לא בהכרח יציג את שווי ההמרה האמיתי וכך יציג מדד ROI שגוי, על מנת לקבל את ערך ה-ROI האמיתי עלינו לשלוח את שווי ההמרה האמיתי (במקרה שלנו סכום הרכישה) אל Google Adwords.

לוגו של טלגרם הצטרפו לערוץ הטלגרם וקבלו עדכון כאשר מאמר חדש מתפרסם!

יצירת קוד המרה

לרוב, אנו נקבל קוד המרה מחברת ה-PPC של הלקוח או מהלקוח עצמו, אך במידה ולא קיבלנו, ניתן ליצור אחד בעצמנו ע״י שימוש בחשבון הלקוח. נתחבר לחשבון של הלקוח ב-Google Adwords וכאשר יפתח הממשק נלחץ על האייקון של "Tools" בתפריט העליון ונבחר ב-"Conversions".

צילום מסך של תפריט כלים תחת Google Adwords

כעת בחלון החדש שנפתח, נלחץ על האייקון של ה-"+" הכחול ובחלון שנפתח נבחר ב-"Website" ולאחר מכן נמלא את הטופס לפי ההסבר הבא:

שדהערך
Categoryיש לבחור ב-"Purchase"
Conversion Nameיש לרשום את שם ההמרה, לרוב אני ממליץ על "WooCommerce Order"
Valueיש לבחור ב-"Use different values for each conversion"
Count יש לבחור ב-"Every"
שאר הערכיםיש להשאיר כברירת המחדל אלא אם כן נדרשת התייחסות מיוחדת.

לאחר מילוי הפרטים נלחץ על "Create and Continue" ובמסך הבא נבחר בערך "Install the tag yourself".

חיבור ל-WooCommerce

כעת לאחר שקיבלנו את הקוד, נצטרף להטמיע אותו באתר של הלקוח, על מנת לעשות זאת, נפתח את קובץ הפונקציות של התבנית שלנו (functions.php) ונדביק את הקוד הבא בסופו:

/**
 * Google AdWords integration for WooCommerce.
 *
 * @param int $order_id current order id.
 *
 * @return bool
 */
function dorzki_google_adwords_conversion( $order_id ) {

	// Exit if already submitted the data to google.
	if ( get_post_meta( $order_id, '_ga_adwords_tracked', true ) ) {
		return false;
	}

	// Get current order by id.
	$order = wc_get_order( $order_id );

	// If order has failed for some reason, don't send the data.
	if ( $order->has_status( 'failed' ) ) {
		return false;
	}

	// Build transaction code.
	$ga_code = "<script async src='https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-XXXXXXXXX'></script>" . PHP_EOL;

	$ga_code .= "<script>
		window.dataLayer = window.dataLayer || [];
		function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
		gtag('js', new Date());
		gtag('config', 'AW-XXXXXXXXX');
	</script>" . PHP_EOL;

	$ga_code .= "<script>" . PHP_EOL;

	$ga_code .= " gtag( 'event', 'conversion', {
		'send_to': 'AW-XXXXXXXXX/YYYYYYY_YYYYYYYYYYYY',
		'value': " . esc_js( $order->get_total() ) . ",
		'currency': '" . esc_js( $order->get_currency() ) . "',
		'transaction_id': '{$order_id}'
	} );" . PHP_EOL;

	$ga_code .= "</script>";

	// Mark that the data was sent.
	update_post_meta( $order_id, '_ga_adwords_tracked', true );

	echo $ga_code;

}

add_action( 'woocommerce_thankyou', 'dorzki_google_adwords_conversion' );

שלב ראשון – קבלת פרטי ההזמנה

הקוד הבא יודפס כאשר המשתמש מגיע לעמוד תודה, וכאשר הוא נורה, אנחנו מקבלים את מזהה (מספר) ההזמנה הנוכחית, ואז אנו מאחזרים את אובייקט ההזמנה של WooCommerce על מנת שנוכל לקבל את המידע. במידה וההזמנה נכשלה אנחנו לא נדפיס את הקוד על מנת שלא נירה המרות כוזבות.

שלב שני – שליחת נתונים ל-Adwords

כעת לאחר שעברנו את הבדיקות וקיבלנו את פרטי ההזמנה, עלינו לשלוח את הנתונים אל חשבון הלקוח ב-Google Adwords, על מנת לעשות זאת אנו שולחים 4 נתונים:

  1. מזהה המרה – קוד אשר מודיע ל-Google לאיזה חשבון ולאיזה המרה לשייך (יש לשנות את הערך לערך שלכם).
  2. ערך הזמנה – סכום ההזמנה אשר מגיע ישירות מ-WooCommerce.
  3. מטבע – קוד ISO של המטבע אשר שמיש בחנות.
  4. מזהה הזמנה – מספר ההזמנה, שימושי על מנת לוודא שלא יהיו המרות כפולות.

שימו לב! שיש לשנות 3 ערכים בהתאם לערך שקיבלתם במהלך יצירת קוד ההמרות בשלב הקודם, AW-XXXXXXXXX ו-AW-XXXXXXXXX/YYYYYYY_YYYYYYYYYYYY.

שלב שלישי – שמירת היסטוריית ההמרה

על מנת לוודא שההמרה לא תשלח פעמיים, התחילת הפונקציה אנו בודקים האם קיים ערך מסויים (_ga_adwords_tracked) אשר משוייך להזמנה הנוכחית, במידה וכן אנחנו יוצאים מהפונקציה. ולבסוף ממש לפני ההדפסה של קוד ההמרה אנחנו שומרים את הערך הזה ומשייכים אותו להזמנה ככה שבעת רענון של הדף ההמרה לא תשלח בשנית.

סיכום

ערך ה-ROI הינו ערך קריטי מאוד בבדיקת כדאיות הפרסום והחזר ההשקעה כתוצאה מתהליך הפרסום בגוגל, לכן חשוב להשץמש בכלים אשר מספקים לנו על מנת לקבל נתוני אמת ולראות האם הפרסום עובד וכמה הוא אפקטיבי.

דור צוברי

מתכנת מגיל 13, ומתעסק עם וורדפרס מגיל 18, אוהב לפצח אתגרים ולפתח דברים מורכבים על בסיס וורדפרס. עצמאי מגיל 16, מרצה ובלוגר. בזמן הפנוי שלי אוהב מאוד לקרוא קומיקס של MARVEL.

דור צוברי

תגובות לפוסט

כתיבת תגובה

תגובה אחת

  1. אלדד

    מאמר מעולה !

    1. מחבר
      דור צוברי

      היי אלדד,
      תודה רבה! מזמין אותך להירשם לעדכונים בטלגרם או בניוזלטר 🙂